Publications

Färber, A. (2010). The Making of Geographies of Knowledge at World's Fairs: Morocco at Expo 2000 in Hanover. In P. Meusburger, D. N. Livingstone, & H. Jöns (Eds.), Geographies of Science. (pp. 165-181). Springer.

Humer, A. (2010). Workshop Outcome Session - Open Space Technology. In C. Fink (Ed.), Living in the Alps - challenges and solutions for a vulnerable world. Congress Report - XX. EGEA Western Regional Congress 2010, April 6-11, 2010, Steinach am Brenner, Austria (pp. 36-37). Unknown publisher.

Färber, A. (2010). Zone B – ein Haiku mit Anmerkungen. In B. Binder, M. Ege, A. Schwanhäußer, & J. Wietschorke (Eds.), Orte – Situationen – Atmosphären. : Kulturanalytische Skizzen. (pp. 267-274). Campus.

Färber, A. (2009). Alltagszustand “Risikobereitschaft”? Ethnografisch-kulturwissenschaftliches Wissen über Risiko in der Kreativwirtschaft. In B. Lange, A. Kalandides, B. Stöber, & I. Wellmann (Eds.), Governance der Kreativwirtschaft. : Diagnosen und Handlungsoptionen. (pp. 87-102). Transcript Verlag.

Färber, A. (2009). Das unternehmerische ethnografische Selbst. Aspekte der Intensivierung von Arbeit im ethnologisch-ethnografischen Feldforschungsparadigma. In I. Dietzsch, W. Kaschuba, & L. Irrlitz (Eds.), Horizonte ethnografischen Wissens. : Eine Bestandsaufnahme. (pp. 178-202). Böhlau Verlag.

Färber, A. (2009). Unternehmerische Dispositionen ethnografischer Praxis und ihre taktische Verwertbarkeit. In B. Binder, T. Hengartner, & S. Windmüller (Eds.), Kultur-Forschung. : Zum Profil einer volkskundlichen Kulturwissenschaft. (pp. 163-176). Waxmann Verlag.

Färber, A. (2008). Flourishing cultural production in economic wasteland: Three ways of making sense of a cultural economy in Berlin at the beginning of the twenty-first century. In M. Heßler, & C. Zimmermann (Eds.), Creative urban milieus.: Historical perspectives on culture, economy, and the city. (pp. 409-428). Campus.

Färber, A., Althans, B., Audehm, K., Binder, B., & Ege, M. (2008). Kreativität. Eine Rückrufaktion. . Zeitschrift für Kulturwissenschaften, 2, 7-12.

Färber, A. (2008). Urbanes Imagineering in der postindustriellen Stadt: Zur Plausibilität Berlins als Ost-West-Drehscheibe. In T. Biskup, & M. Schalenberg (Eds.), Selling Berlin: Imagebildung und Stadtmarketing von der preußischen Residenz bis zur Bundeshauptstadt. (pp. 279-296). Steiner.

Färber, A. (2007). Exposing Expo: exhibition entrepreneurship and experimental reflexivity in late modernity. In S. Macdonald, & P. Basu (Eds.), Exhibition Experiments: Technologies and Cultures of Display. (pp. 219-239). Blackwell.

Färber, A., & Spielhaus, R. (2006). Islamisches Gemeindenleben in Berlin. Eine Einleitung. . In A. Färber, & R. Spielhaus (Eds.), Islamisches Gemeindeleben in Berlin. (pp. 5-10). Der Beauftragte des Berliner Senats für Integration und Migration.